Viser innlegg med etiketten urban gardening. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten urban gardening. Vis alle innlegg

onsdag 3. april 2019

Andelslandbruket vårt

Jeg har fremdeles ikke allverdens helse til å prioritere blogg, men vil gjerne få fortalt at andelslandbruket som jeg bare har nevnt i en bloggpost for lenge siden, faktisk ble noe av, og nå er i sitt tredje år, på sitt andre jorde. Vi befinner oss på Lianjordet ved Søm kirke, og vi har en åpen Facebookside for nysgjerrige.

Vi har selvfølgelig også en internside for medlemmer, der mer praktisk informasjon blir lagt ut, av typen samkjøring og "hvem vil så langbønner i år" (jeg vil, bombe..."). Og siden vi har utvidet til enda et jorde i år, har vi plass til flere medlemmer!

Vi starter allerede nå til lørdag med å få de første frøene i jorda, velkommen om du er nysgjerrig!

mandag 14. mai 2012

Gigantisk vertikal-hageprosjekt!

I dag har jeg latt meg fascinere av The Gardens By The Bay i Singapore, litt ut i denne videoen kan du se en av mange forhåndspresentasjoner.

Det må være et utrolig spennende og utfordrende arbeid, bare konstruksjonen av supertrærne er nesten litt sci-fi. Og å få reise rundt i verden for å finne de plantene som tåler en slik plassering best? Det hadde ikke vært meg i mot!

Hvis noen har en familiecharter til Singapore de ikke skal bruke i sommer, er det bare å ringe!