torsdag 9. desember 2010

Mandalamania

Hjemme med syke barn i dag, og Mandalafargelegging er (fremdeles) i skuddet.
Mens vi lette etter noen som passet for utskrift, fant jeg noen utrolig flotte naturbilder!
Takk til Rocky Top Studio.

Har et håp om å få begynt på frølista i dag, men foreløpig er det "skole". Vi har hatt lesing, høytlesning og nå forming - med Jungelboka på LP som snurrer i bakgrunnen.
Tror jeg prøver å slippe litt lett unna med "lærerik naturfilm" for å dekke NaSaMi for sjuende og første trinn i én operasjon...
Til slutt blir det skolekjøkken for eldstemann, det pleier å falle i smak.

2 kommentarer:

  1. For en prakt mor! Slikt gjør ikke jeg når mine barn er syke :-O
    (Unnskyldning?!? Neeei, må kanskje være at de ikke har nådd ungdomsskolepensum?!?)

    SvarSlett
  2. Det er ikke hver gang... For det første kommer det an på HVOR syke de er, for eksempel om jeg mistenker skulkesyke og ungen(e) er bortimot bananas...
    For det andre er det kun snakk om ting begge kan gjøre. Skolekjøkken er typen Smoothie - ikke tre timer med måling og veiing.
    Han største, som må være hjemme alene når han er syk nå, får gjerne engelsk a la "se Ringenes herre uten norsk teksting"...

    SvarSlett