søndag 18. desember 2011

En bue, fire planer...

Noen ganger blir jeg litt lei av meg selv. Hodet er fullt av planer, men å få dem ut i livet er liksom ikke mitt store pre...
I forfjor - eller var det enda året før?... kjøpte vi to rosebuer, i år kom den ene i jorda.
Den andre har jeg nå funnet R.pendulina bourgogne for, jeg vil gjerne ha matnyper i hagen. Og denne finnes hos Randesund planteskole. Så langt alt vel. Men når jeg tenker etter, var det jo denne buen jeg allerede har kjøpt inn torneløse bjørnebær til. Foreløpig gravd ned i komposten for å ha det varmere enn i bare potta...
De samme bjørnebærene vil forresten ha sandblandet jord, leste jeg akkurat. Så vet jeg det.
Dessuten vil jeg gjerne ha minikiwi der. Og ett eller annet sted i alle pottene mener jeg det er en klematispotte der alle frøene fra ulike klematis ble dyttet ned da jeg oppdaget at de skulle vært sådd ferske. Jeg kunne jo ikke kaste dem? Tenk om de spirer - da kunne de jo kle buen?

Lenka til Randesund hadde jo forøvrig mer enn en fristelse, da. Må jeg ikke ha apotekerrose, tro? R. officinalis? Den tåler jo til og med litt skygge! Konditor-rosen også, ser jeg. Og den er rik på nyper...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar