onsdag 25. januar 2012

Chilibestilling

Da har jeg etter litt jobb sendt bestilling på chilifrø til Finland. Det er vel på høy tid, antakelig.
Først la jeg en hel haug i handlekurven, så slettet jeg halvparten, og var egentlig førnøyd med å ha kommet ned på 11 euro. Men etterpå oppdaget jeg at 15 euro var minimumsbeløp... Sukk.
Det ble sortene:
1 x Ancho, Poblano
1 x Bolivian Rainbow
1 x Cheyenne 
1 x Ikeda
1 x Medusa
1 x Ramiro 
1 x Starfish 

Som kjennere vil se, er jeg nybegynner og pyse. Men alt må jo starte et sted. Husets menn var meget bestemte på at de var klare for hottere saker, men seriøøøst, når det står advarsler om at denne bør du ikke kjøpe...???
Har dessuten vært innom Plantasjen i dag, og fått tak i perlitt og vermiculitt. Og en frøpakke timian. Men det var bare sånn billigpakke.

PS: Jeg sliter med at nettlesen henger seg opp når jeg prøver å lese kommentarer. Er det sånn for dere andre, send meg en mail?

3 kommentarer:

  1. I den chililinken ble jeg sittende en stund... Nam! :)

    SvarSlett
  2. Tenkte vel nesten det...
    ;-)
    Jeg har vært innom flere ganger, og ville nesten ikke dra på besøk i dag siden postmannen ikke hadde vært her enda...

    SvarSlett
  3. Jeg har en sort som heter 'Fatali' eller 'Fatalii'. Den er guloransje og ufattelig sterk. Jeg kan tygge en vanlig piri-piri uten altfor store grimaser. Med 'Fatali' går det ikke uten gråt og jammer. Men i mat er den uforlignelig. Dens aroma minner meg om lukten i landsbyer i Afrika, veldig 'earthy'. Anbefales, men brukes naturligvis med måtehold. :)

    SvarSlett