onsdag 2. mai 2012

Våren eksploderer i hagen min!

Og det er ganske vidunderlig. I dag blomstrer heggen borti gata også!

Litt mindre vidunderlig å se på, men nesten like deilig likevel, er at vi er i gang med å grunne hus og veranda der det har blitt ny plank. Gubben har skrapt til den store gullmedalje der det ikke er nytt, og vi har begge vasket både her og der.
Det er derfor her blogges lite. For selv om jeg kan blogge side opp og side ned om flyttede primula, om kurver med forglemmegei (de må lukes enkelte steder, men kan jo ikke kastes...) og alle planene for hagen, så kan jeg altså ikke klare å tyne ut av meg noe annet intelligent om husmaling enn at det er godt å være i gang. Og at jeg har krøpet til korset etter at naboen jagde meg ned fra stigen, og ringt noen litt mer proffe folk enn meg selv, med stillas. Trives egentlig helt greit i stigen, jeg. Men han er i byggebransjen, og mente jeg var fullstendig uansvarlig. Den natta sov jeg dårlig. Jeg vil jo ikke være uansvarlig. Og jeg har jo fantasi nok til å se for meg hva som skjer hvis stigen glir, spesielt til venstre...

Jeg setter oppriktig pris på at han viser omsorg nok for meg og familien min sitt ve og vel til å si fra. Det er viktig at folk bryr seg når de vet best. Og ut fra firmanavnet på arbeidsantrekket hans, er det nok noen flere sikkerhetskurs innabords hos ham enn hos meg.

Så får vi håpe maleren som kommer i morgen har en overkommelig pris. Litt etter prisnivå blir det å ta bare de høye veggene, eller mer.
Apropos pris: Når noen er snart 14 og hjelper til med å male, hva er grei timebetaling da? Det er en som mener han trenger ny pc, og det mangler noen kroner på sparekontoen til den han har lyst på...
;-)

Håper å komme sterkere tilbake med mer hage om en stund. Kanskje til og med et bilde av det nye primulabedet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar