torsdag 9. mai 2013

Hyggelig post fra en grønnsaksvenn

Pakke til meg? Oj? Ingen avsender?
Men inni fant jeg ei pepperrot, type Gimlekollen. Den har vært på Østlandet og blitt stor og fet, og nå er den tilbake i byen sin for å bli tatt vare på. Jeg har fått den via Grønnsaksklubben, og måtte jo se om noen har erfaring med dyrking. Og det har jo noen. Jeg blir helt betenkt! Men jeg tror likevel jeg deler opp og setter i potter, så kan jeg dele videre når det har blitt nye røtter. Ser at spede blader kan brukes i salat, og det er jo alltid godt med litt variasjon av grøntforet.
Sant og si har vi ikke brukt pepperrot på kjøkkenet hittil, men den trives i skygge, og det har jeg jo nok av. Så det er en plante jeg kan gi gode vekstforhold, i alle fall. Spørs om ikke den skal få bo i nedgravd bøtte - den trenger jo ikke ta helt over! :-)

1 kommentar:

  1. Stakkars pepperrot, den fikk jord og potte - stor potte, riktignok, men aldri noen oppdeling. Det ser den ikke ut til å være lei for , for den spirer friskt.
    :-)

    SvarSlett