onsdag 8. oktober 2014

Spennende blogg om småhagedyrkning!

På mandag var jeg på Grønt senter her i Kristiansand og hørte på flere gode forelesere som snakket om Urban gardening, eller bydyrkning. I den lokale kolonihageforeningen har de hatt et spennende prosjekt med å telle alt de har dyrket i sommer, og det er GANSKE imponerende! Prosjektet het Småhagemat, og inneholder både en flott beskrivelse av de ulike hagene (koselig høstlesning å drømme seg bort med!) og dessuten et kjempestort regneark med oversikt over avlingene. Nå snakker jeg og min kjære om å telle litt her hjemme også, til neste år. Det virker jo ikke så stort når man tar inn et par tomater en dag og fem en annen, et par kvaster koriander i ny og ne og samlet kanskje to kilo potet o.s.v., men til sammen tror jeg nok at vi har en ganske god avling.
Rabarbra, rips, jordbær, hageblåbær, ymse løk, en del urter... Jo, jeg tror jeg har lyst å telle til neste år!

1 kommentar: