onsdag 22. juli 2009

Hagegal kveld

Deilig å lufte vettet innimellom, og i går kom jeg dinglende hjem nærmere halv ett!
Det er ikke hverdagskost her i heimen, at alle (enn si noen) sover når mor kommer hjem.
Et nytt ansikt var det også, hyggelig!
Masse diskusjoner, råd, avbrytelser, og planter til og fra. Jeg ble raskt kvitt pilestiklinger og frø, og til slutt kvitt kaprifolen jeg grov opp fra primulabedet. Ellea mente bestemt at jeg ikke hadde sagt noe om noen kaprifol tidligere på kvelden (den var litt tung, så jeg ville nødig bære hjem.) Jeg på min side var redd for å mase enda mer for noe folk strengt talt kan rappe i nærmeste grøftekant.

Det var bare nydelig hos Ellea nå, med alle fuchsiaene hennes. Kan det være dét huset, sa Kristin da vi svingte inn veien... LOL! Jeg ligger tynt an til å få fuchsiadilla, må bare få innredet boden så et par hyller kan holdes frostfrie... Bedene var fine, og rosene, og HVA HET DEN GRØNNE MÅ-HA-TOMATEN??? Noe så søtt og deilig???
Og jeg skal ha sånne søppelkasseklistremerker med tulipaner neste gang jeg er på Jula. De var utsolgt sist. Men vi er jo FREMDELES ikke ferdige med Elkjøp-historien, så vi kommer oss nok til Jula (som er vegg i vegg) en dag.

Så får det ikke hjelpe at jeg bare er en wannabe med ganske stusselig hage i forhold til den harde drivhusgjengkjernen i Vågsbygd Hagegale. De er så hyggelige at jeg anser dem for å være en del av medisineringa mi, på linje med turgåing og egen haging! Selv om det tidvis blir litt dobbelt fordi det er så mye jeg gjerne skulle ha gjort av planting og slikt. Men jeg prøver å trøste meg med at det er i alle fall mye bedre enn i fjor.

4 kommentarer:

  1. Takk for i går ja:-) Det var en hyggleig kveld var det. De deilge grønne heter Green Grape, de har kommet på må ha lista mi:-)

    SvarSlett
  2. Åh, takk for oppsummeringa - jeg skulle så gjerne vært der! Er så lenge siden sist ....

    SvarSlett
  3. Takk skal du ha, Ellea, jeg husket Green - naturlig nok - men så var det bom stopp.

    Og Mete, bare si fra du, så kommer det nok en liten horde...
    ;-)

    SvarSlett
  4. Ja var det ikke gøøøyy!!!! Hadde helt nesten migreneanfall når jeg kom hjem .he.he,

    SvarSlett