torsdag 3. desember 2009

2 cm snø

Hva ER det med sørlendinger? Det kan ikke komme som en bombe at det er muligheter for snø i desember???
Gubben kom nesten en halvtime for sent til eksamen, enda han fornuftig nok startet en time før, på en busstur som skulle ta 20 minutter... (Han fikk slippe inn, da. Heldigvis!)
Sjefen satt fast i andre enden av byen, og ringte og lurte på om jeg kunne åpne butikken. Hun hadde også vært fornuftig og startet i GOD tid, men hva hjalp det?

Jeg for min del kjenner på at det er så deilig å ha litt slakk i tilværelsen. Selvfølgelig ville jeg heller vært i stand til å fortsatt løpe som hamsteren i buret og ha råd til nordmenns normale luksus, men siden jeg nå ikke kan det lenger, er det i allefall godt med et gratis frynsegode. Nemlig slakk. Jeg HAR tid til å dra og åpne butikken. Og vi var ute og bygde snømann før vi dro til barnehagen. Dét ville ikke skjedd for et par år siden (da ville det ikke vært lyst nok når vi dro, en gang...)
Jeg hadde det hyggelig mens jeg lagde julekalender her om kvelden, det var ikke stress. (Vondt i armene dagen etter var det riktignok, men den tar vi.) Jeg hadde det hyggelig med pepperkakene også, selv om jeg måtte hive innpå en smertestillende til kvelds. Jeg hadde ikke noe viktigere fore. Det var ikke viktigere å få lest fag enn å veilede frk. Bakepus. Deilig!
Det har jo vært et mareritt å prioritere bort alt jeg har gjort, pengene, alle vervene, alt som skulle leses og læres, men jeg har fått igjen noe jeg ikke en gang husket eksisterte: God tid.
Og jeg er ganske sikker på at i framtiden, når ungene er store, finnes det sikkert et verv eller fem jeg kan ta. Men ikke nå. I alle fall ikke annet enn ungenes aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Tror jeg burde lære litt av deg jeg..

    SvarSlett
  2. LOL! Er ikke du litt for ung til å lære av andre, da?
    Men alvorlig talt: Hvis ETT turbo-menneske greier å ta det rolig nok og prioritere riktig nok til ikke å bli syk, så er det verdt det at jeg skriver om tilfriskningen.

    SvarSlett