lørdag 11. september 2010

Potteshopping

Halv pris på frostsikker terracotta er jo ikke så verst. Kjøpte to halvstore.
Men nå har jeg begynt å lure på om lys terracotta bare blir helt feil til Angelique-tulipaner? Jo mer jeg tenker på de to fargene sammen, jo sikrere er jeg på at her må omorganisering til...
Søren heller!
Skulle jo gå over til sinkpotter for flyttevektas del, men liker strukturen i terracotta. Og litt sånn "av jord til jord"-tankegang. Men sink hadde nok vært MYE finere til de rooosa.

Får kanskje avslutte sukkerertene i den store mørkeblå, heller? Tretti tulipaner i én stor potte trenger ikke bli dårligere enn femten hver i to halvstore. De sukkerertene ble det uansett ikke dreis på i år. Eller så er det ei "mus" som er mer oppmerksom på nye belger enn mor?

2 kommentarer:

  1. synes terrakotta er bra jeg, skifter jo litt farge iløpet av sommeren. Men terrakotta er tungt, og noen planter blir store, så jeg synes "terrakottaplast" også er bra jeg. (bedre for ryggen :-) )

    SvarSlett
  2. Enig i at plast kan funke, men ikke til tulipaner. Plast funker best når plantene henger og skjuler mesteparten, synes jeg. Lurer på å lage potteskjulere av kvist? Har jo en grein eller tusen av selje, for eksempel? Bore hull og tre ståltråd, har sett sånne ett eller annet sted...

    SvarSlett