søndag 30. desember 2012

Brokkoli i fin form

I dag har jeg sett til Early white sprouting broccoli ute på verandaen. De står i to store sinkpotter fra Biltema og strutter. Nydelig, søt smak. Måtte jo prøve...
Og hvorfor var man i det hele tatt på verandaen? Jo, fordi min kjære, 3 år gamle basilikum omsider ble stedt til hvile, sammen med avleggeren dens fra i fjor, en rosmarin, en pellis som ikke likte å komme inn, og "fin blomst" (som er en überskjønn hibisk-aktig sak, HÅPER jeg har mer frø av den!).
Trist med basilikumen, den var så stor at vi lagde pesto til hele familien bare ved å stusse den. Men jeg har frø! Kanskje ikke fra akkurat den, men ganske sikker på at det finnes basilikumfrø i dypet av frøkassa et sted. Resten går mer i kategorien "ledig plass, nye muligheter"!

Neste gang jeg våger meg ut, skal det beskjæres drue. Om jeg ikke bare bestemmer at den er så dekorativ at den får lov å slynge seg rundt verandarekkverket i fri dressur? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar