søndag 5. januar 2014

To plan and to do

Inne på Hagegal har jeg i lang tid hatt et sitat av Goethe under signaturen min:
Willing is not enough,we must do!

Dette har jeg hatt først og fremst for å minne meg selv på at jeg skal drømme mindre og gjøre mer.

For en stund siden byttet jeg sitat, men det har hatt sin virkning å ha det der, for når jeg har drømt en stund, kommer det et behov for "to do". Som nå nettopp, når jeg har surfet rundt på IPaden fra sofaen, og blikket falt på chiliplanten som skulle vært høstet. Endelig fikk jeg gjort det! Tror vi har nok chili for en stund!

Min kjære fikk være forsøkskanin, og han rapporterer at den er sterk, nesten FOR sterk, men med god sødme. Så denne skal vi nok få brukt når den er ferdig tørket. Og så hadde planten en veldig grei fasong, ikke for høy og ganske kompakt. At stakkaren vokste sidelengs, kom av at den hadde en innpåsliten broccolo som litt for nær nabo ute på verandaen. Den rakk ikke å få mer enn et par grønne frukter før den måtte inn i oktober, så mesteparten av avlingen har kommet i stuetemperatur.






3 kommentarer:

  1. Gleder meg til å ha den i en gryte, kjære!

    SvarSlett
  2. Mistenker at den hadde blitt i sterkeste laget for min "sarte gane" :-) Jeg har ikke sådd de sterke tingene, så kanskje vi kan bytte litt etterhvert? Ses plutselig!

    SvarSlett
  3. Ja, bytte er alltid velkomment! Tenker å satse på noen Ancho Poblano i tillegg, de er jo gresselig romstore, men nesten like milde som paprika. Og dypt brungrønnrødsvarte... Men drøyer enda et par uker, må sanere i vinduskarmene først.

    SvarSlett