søndag 19. juni 2011

Mistanken Mizuna i stokk

Jeg har en plante jeg ikke helt har funnet ut av, se dette innlegget, nederst, for bilde. I dag fant jeg ut at engelsk for "å gå i stokk" er "to bolt", så da prøvde jeg et litt mer tilpasset nettsøk og fant denne videoen om hvordan man behandler salat og mizuna i stokk. Den ligner da veldig? Ikke tydelig nok til at jeg spiser den - venter heller til jeg ser blomster og kan artsbestemme helt sikkert - da tar jeg frø og overfører planen om mizuna i salatbollen til neste år. Frør den seg like godt som sareptasennepen i fjor, får jeg jo frø så det holder... Sareptasennepen har forresten også selvsådd seg, har jeg oppdaget. (Eller rettere sagt - jeg har brukt av den jorda til rundt noen erteblomster i år. Ut fra en tanke om at erteblomster selv gjødsler...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar