lørdag 12. september 2009

Salatforskning

Vekt-nedgangen har stoppet helt opp, og jeg er rimelig sikker på at det er fordi jeg har forlatt den smale salat-stien...

I dag morges - noen ville vel kalt det formiddag... var jeg ute og plukket av de japanske kålblandingsbladene. Men herreminhatt så sterk den ene var blitt!

Så nå har jeg googlet litt:

Den heter Sareptasennep Mustard Red Giant. Og skarpheten ble borte ved lett koking, stod det. Det stemte jo. Ett minutt i kokende vann, og ingen skarp smak lenger. Visstnok veldig sunn. Holdt i alle fall grønnfargen godt, var dekorativ i risottoen. og det var lurt å hakke FØR kokingen, tror jeg. Rimelig slapp i konsistensen etterpå.

Ellers merker jeg at jeg er blitt litt skeptisk til salat som ingen har spist på - hva er galt med den, liksom?



Jeg skal slutte å kjøpe blandingspakker med planter! Bedre med konkrete navn på eksperimenter.

3 kommentarer:

  1. Godt tenkt!! Hva er galt med den liksom? He-heee!!!

    SvarSlett
  2. Hehe.....festlig! Hva er galt med den som ingen har spist på! Nesten som å synes at det må være noe galt med dem som liker deg:-)

    SvarSlett
  3. Du sier noe, Ellea. Hvis en selv føler seg giftsprøytet, vil en kanskje tenke sånn? At de ikke burde like en?

    SvarSlett