søndag 27. september 2009

Gratulerer med dagen, Vågsbygd!

I dag ble det nye bydelsbiblioteket åpnet, med brask og bram. Eller i alle fall med korps, kor, taler, rapping, barneteater og foredrag.
Nå er jeg jo ikke direkte uhildet, her, men jeg synes det har blitt steike flott! Og det kom så mange på åpningen at vi ble nervøse for om det var nok kaker og frukt til alle...
Fra kvalifisert hold (veslemor) rapporteres at barneteateret var bra, men tøysete. Og ikke bare litt. Selv likte jeg best rappingen, bygdas egne Sara og Arash. De kan nå så langt de gidder, men det har jeg jo sagt før, forsåvidt.
Jeg skulle fryktelig gjerne hatt med meg det lokalhistoriske foredraget, men det skar seg under planlegginga. Sukk.

Må jo for ordens skyld si at det ikke bare er bibliotek som skal huses i bygget, helsestasjon, fritidsetat og kulturskole kommer også!
Så gratulerer til oss alle, vi kommer til å ha stor glede av hele greia!

1 kommentar:

  1. Jøss... dette hadde jeg ikke fått med meg.. Må få tatt en tur dit!

    SvarSlett