søndag 6. september 2009

Vesle spire

"Sov du vesle spire" er veslemors favoritt-godnattsang. Og hver gang avbryter hun meg og sier "med det er jo ikke vinter lenger/ennå" når vi kommer til "ennå er det vinter".

Men ute på verandaen spirer det altså. Og gudene vet hva det er. Jeg har satt skilt i enden av hver rad med potter, siden jeg hadde for få skilt... men gubben har reddet pottene fra drukningsdøden noen ganger, så dét systemet er forlengst tapt.
Det KAN være cyclamen, eller bjørk som har drysset?
Jeg har sådd kubjeller, men det kan også være bjørk?
Så har vi også mulighetene labradorfiol, vinterkarse, campanula persicifolica og marianøklebånd?

2 kommentarer:

  1. Så utrolig sennende dette blir, da! Gøy å så bjørk...

    SvarSlett
  2. Ja bjørk er spesielt artig... Så - utfordrende, liksom...
    :-(
    Men det kan ikke være bjørk alt sammen, det er flere bladfasonger der! Trur eg...

    SvarSlett