lørdag 19. september 2009

Film og forskning

I dag har veslemor og jeg vært på åpningen av byens nye barnefilmklubb. Seansen fant sted på gamle Alladin kino, og første film ut var, nettopp Alladin. Litt vel spennende kanskje, tuppelure endte på fanget før filmen var halvkjørt.

Det føltes litt rart å skulle svikte byens andre barnefilmklubb, som jeg var med og drev en kort stund i et vikariat jeg en gang hadde. Men hjemmesiden der er ikke oppdatert, så den er kanskje nedlagt? Søs har mer enn én finger med i denne nye, og stilte selvfølgelig med en ti-kilos sjokokake. Greide jeg å la være å spise av den? Nei! Stønn! (Hun tar i mot bestillinger, for den som lurer.)

Ellers var vi på torvet en snartur for å se om det var noe spennende på forskningsdagene. Noen tok akkurat pause fra rose-frysing med tørr-is (?) da vi kom. Ellers så det ut for at Bussen hadde kuppet hele greia siden det var bilfri dag. Jeg fikk i grunnen ikke oversikten siden en irriterende, diger buss fylt med grønne ballonger sperret midt i Markens og sendte folk unnskyldende og skumpende rundt i enda større trengsel enn nødvendig, og det var ikke ørens lyd å få siden det var montert skateramper i metall på nedre torv. Tenker kafé-eierne - og i alle fall de ansatte - synes dét var "smart" - not! De fikk i alle fall jaget oss.
Men jeg fikk med meg et program, om ikke annet.

Og av nettlenka ser jeg nå at vi var i feil ende av torvet. Ja, ja. Det var dumt. Utrolig lite informativ side, forresten? Lenkene går til institusjonenes vanlige hjemmesider? Jeg ville gjerne vite hva annet som skal skje? Har jeg gått glipp av det hele siden jeg ikke fant torvet? Må se om papir-programmet er bedre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar