torsdag 10. september 2009

Korps, danseskole og jobb

Poden har begynt på slagverk i korpset - mamma, jeg har en god nyhet, introduserte han saken med... Jeg har ikke turt å informere naboen om den gode nyheten ennå ;-)

Veslemor har gjenopptatt danseskolen og var meget fornøyd med å være den eneste som hadde gått der før. Jeg må få plukket av henne dette at hun bare vil gjøre ting hun er flink til - hvem kan hun nå ha dén unoten fra?
Det er dette som er arvesynden, tror jeg, det at du ser igjen dine egne feil hos dine barn.

Jeg begynte med litt jobbtrening sist mandag, og fikk tilbud om halvt vikariat i dag! På den lokale filialen, mitt barndoms bibliotek, fra oktober av. Det blir spennende! Har litt å gjøre fram til da for å få sortert treningsmuligheter opp mot arbeidstid, men tror det skal gå bra. Det har blitt viktig for meg å holde fast på treninga, jeg holdt på å skrive "den gode vanen", men jeg er ikke så sikker på at det har blitt "så vane" enda at det vil vedlikeholde seg selv. Jeg er jo notorisk lat av natur. Denne jobben er mye mer bevegelig enn den jeg har til vanlig, så jeg har godt håp om at jeg skal unngå Ibux og vennene dens.

3 kommentarer:

  1. Ja, ja Anita. Hvem vil ikke gjøre det man er best til???????? Så fint å høre om jobbtrening og tilbud om vikariat, men best å høre om at du vil holde fast ved treningen. Du har lært meg mye, og du har "kjeftet" på meg i sommer. Jeg har hørt på deg,og matten min har fått fast plass på stuegulvet. Kan ikke unngå å se den, og den må tråkkes over :-) og da blir det mye lettere å huske på: der SKAL du legge deg, MINST en gang om dagen

    SvarSlett
  2. Trodde et øyeblikk at du hadde startet i korps danseskole og jobb! ;-) Men flott at du prøver deg på jobb igjen - sier som "de" sier til meg, ta det pent - men hører jeg!

    "Notroisk lat! - særlig -like mye som meg! ;-)

    Ps Mine "kamerater" i ditt forrige innlegg, er IKKE speidere! :-DDD ei heller fotballspillere! ;-)

    SvarSlett
  3. Kristin: Jeg har da ikke kjeftet?
    ;-) Bare mint deg smått og pent på at gulvet eksisterer når du har stresset som verst?

    Harryford: Skal ta det pent. Holdt på å stå opp for å slette speiderkommentaren, lettet over at du tok den pent! ;-)

    SvarSlett