tirsdag 15. september 2009

Hvor er hushjelpen?

Det hyler fra kjøkken, vaskerom og sant og si fra resten av huset også. Men hushjelpen har brukt helga til hagearbeid, og gårsdagen gikk med til sportslige og utenforhuslige aktiviteter i ulike fasonger - fram til valgsendingen som jeg måtte følge siden sønnen hadde det som lekse.
Nå skal jeg svinge meg som en sakte tornado fra rom til rom, og så er det litt spennende om jeg skal på jobbtrening senere i dag.
De beste nyhetene er:
  • Vi har fått opp siste rest av klatrestativet for druer på skilleveggen mot naboen.
  • Gubben har kontroll på plenen.
  • Han tok også kontroll på tomatene, nå er det bare Tiny Tim igjen. Hundreds and thousands ble klippet ned og vi har nok tomater for en stund.
  • Jeg fikk tatt en runde med kompostkverna.
  • Jeg har testet ut den ergonomisk riktige kantsaksa jeg fikk til bursdagen. Den er bedre enn en vanlig, men ikke særlig smart å bruke for meg uansett.
  • Jeg har lukt under bringebærene jeg fikk bundet opp tidligere i uka.
  • Vi har fått kjøpt buer til mer klatremat over jordbærkantene til patioen.
  • Jeg har fått lukt hele det "nye" bedet, og tatt opp liljene. Cyclamenene som fikk meldugg inne ble fine i hullet etter liljene.
  • Jeg hadde en DEILIG tur rundt i Jegersberg med Grønn Resept-gjengen i går. Men jeg er rimelig bestemt på at treneren har økt intensiteten på øktene?
  • Podens lag VANT en fotballkamp i går - stor stemning både på banen og blant foreldrene på sidelinja.

Eneste nedtur var vel egentlig rødbetene. Hva skal man gjøre for at det skal bli beter under bladene, mon tro?

8 kommentarer:

  1. Rødbetblader serveres da på finere resturanter som en delikatesse! Ikke gi deg! Et dem! (De prøver bare å slippe unna...)

    SvarSlett
  2. Hvor er hushjelpen?
    Et herlig spørsmål:)
    Jeg har ofte lurt på det samme, så om du finner henne må du endelig gi meg beskjed!

    SvarSlett
  3. Hehehe - hushjelpa, ja - henne skulle jeg også gjerne hatt kloa mi i! Ser ut ti at Juni, deg og meg kunne ansatt ei på fulltid :)

    SvarSlett
  4. Bladene er gode når de er små, men jeg synes de smaker jord nå? Kanskje jeg burde droppe stilken, eller bare spise stilken, eller?

    Min indre hushjelp varte bare et par timer, og så fikk jeg dra på jobbtrening i to timer. Kjempedeilig!

    SvarSlett
  5. Jeg vil også være med å dele på hushjelp, så får stakkaren bare belage seg på overtid:-)

    Så flittig du har vært da Anita!!

    SvarSlett
  6. Et formiddagstreff hos deg blir jeg gjerne med på - så sant det er på en god dag!

    SvarSlett
  7. Helt enig i at bladene er best når de er små. Vet egentlig ikke hva slags råd jeg skal gi deg, bortsett fra at innvandrerbutikken der jeg bor har mengder av rødbeter for en rimelig pris.

    Angående husvask: Jeg forstår godt at hushjelpen gjemmer seg når det er andre ting man kan sysselsette seg med!

    SvarSlett
  8. He-he, tror ordet "hushjelp" trigget ett eller annet hos mange her... En hemmelig, våt drøm?

    SvarSlett