søndag 2. desember 2012

Barbie klar til nyttår

Litt utenom mine vanlige sysler?
Jepp, men nå er Barbie klar for nyttårsfest, etter at storebrors gamle speedo og en t-skjorteblonderest har gått opp i en ny forening og blitt strapless, smal kjole.
Skal ikke påstå at badebuksestretch er det letteste for en amatør som jeg, men dokkemammaen er fornøyd. Og det er jo hovedsaken.
Symaskina mi er forresten arvet fra mormor. Sist den var til reparasjon, fikk jeg vite at "dette er jo en Rolls Royce, de lager dem ikke slik lenger. Bare antall lakk-lag..." Damen bak disken var full av respekt, og strøk den kjærlig. Den fortjener antakelig noe mer enn at jeg syr rett og siksak. Sømkurset fra mormor ligger ved i kofferten, og vitner om at både knapphull og engelsk søm skal kunne trylles fram. Og border av ymse slag. Men for meg maner maskina først og fremst fram den trygge lukten av mormor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar