torsdag 3. januar 2013

Frøkatalogene - vårens vakreste eventyr

I går var den i postkassa, den deilig tykke katalogen fra Impecta. Og i dag, mens jeg ventet og ventet på kundetelefonen til Telenor, fikk jeg bladd gjennom hele. (Men kom ikke fram til Telenor, der tror jeg noen har hatt en kjip dag på jobben...)

Og det er jo nå, mens vinden uler om hushjørnene og alle stavrer rundt på glatta og er lykkelige for i det hele tatt å ha noe som ser ut som en vårdag (- til du stikker nesa ut døra), det er nå det trengs eventyr.

Eventyr om 3-5 meter lange gresskarranker, eventyr om overvillige sommerblomster i spenstige farger, og om okra og sitron og alt det andre eksotiske som trives på lune verandaer. Det var jo lunt de få gangene vi hælte å sitte ute i fjor?

Det blir godnatteventyr på meg i kveld. Etter at jeg har lest Narnia for snuppelure.
Jeg skal "selvfølgelig ikke bestille noe", for sant og si har jeg frø nok til bed på et par fotballbaners størrelse. Men drømme, dét skal jeg...

3 kommentarer:

  1. Måtte le... Den katalogen er fin lektyre i alle slags høve. Har sendt bestilling og eg er spent på om det vert resultat som gir glede i hagen.

    SvarSlett
  2. Jeg har sendt så mange bestillinger fra før at jeg ikke trenger å BE om katalog lenger... Blush!
    Men jeg har stor glede av både drømmene og frøene. Lykke til med din bestilling, Torill!

    SvarSlett
  3. Hi,hi...frøgalskapen er det lett å bli hekta på når katalogane og mailane poppar inn. Skulle ikkje bestille noko i år, har selvfølgelig nok frø frå før men jammen for ei bestilling til Impecta likevel :)

    MarJE.

    SvarSlett