tirsdag 1. august 2017

Long time, no see. Jeg og post commotio'en min

Jeg fikk en hodeskade i fjor sommer, faktisk ved å jobbe i hagen(!)og har ikke hatt særlig mye krefter etter det. Bloggen har vært en blant mange nedprioriteringer. Det som skulle vært to dager i ro med hjernerystelse har rett og slett endret livet mitt ganske drastisk det siste året, med hukommelsesproblemer, trøtthet og svimmelhet som nye følgesvenner. Kort lunte har jeg alltid hatt, men på det verste nå har jeg ikke hatt lunte i det hele tatt... Begreper jeg før har hatt en faglig distanse til, som LTBI, ble plutselig plagsomt personlige, og jeg husker på gode dager at tilstanden heter post commotio syndrom. :-) Jeg er heldigvis på bedringens vei, og satser på å gå opp til 60% jobb etter ferien. Men jeg prøver å skynde meg langsomt, for jeg blir så himla deppa og redd når jeg får tilbakefall. Får se om jeg gidder å skrive mer om akkurat det sånn etterhvert, men nå er det sommerferie, og jeg er ferdig med det meste av "må"-postene. Jeg er nå klar for sol, sopp-sanking, bærplukking, rydding i hagen og andre små-puslerier. Om du er i Kristiansandsområdet, må du gjerne ta kontakt. Hagen er mistrøstig, men skravle kan jeg fremdeles!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar