tirsdag 9. februar 2010

Vinterstell

I mangel av plantelys og såplasser, har stueplantene for en gangs skyld fått litt stell de siste ukene. Nå tror jeg alle med blanke blader er blanke igjen, etter noen runder med dusjen. De var blitt mistenkelig lodne etter at alle husarbeidende beboere bare flatet ut i november og ikke så så godt her før jul. (Mye stearinlys, ser ikke støvet da...)
Bladkaktusene har gjennomgått en ganske brutal kniping, og dét var i alle fall på høy tid. Måtte jo ta stiklinger, og det ser ut til å ha gått bra. Men hvor jeg skal ha dem? Nei, det aner jeg ikke...
Kunne bare ikke kaste alt som var knepet av?!
Så har alle potter fått gjødningspinner, og pasjonsblomsten har blitt renset for visne blad. Den er ikke så begeistret for intens vedfyring, påstår den. Det er ikke pellisene, heller, det må nok en fornyelse til dér i gården!
Sitrontreet var stygt og strantent i toppen, så nå har det fått en ny start, og ser penere, om enn bare halvparten så stort ut. Og Noen har vannet yuccapalmen, så den må snart toppes, tror jeg. Men nå er den virkelig flott! Spørs om ikke jeg skal spandere en større og penere potte på den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar