lørdag 15. januar 2011

Drømmehaver revisited

Drømmehaver er et av mine favorittprogrammer på nett. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har eksplodert av det himla barneprogrammet med nesten samme navn, når jeg har trodd jeg skulle få sikle i fred og ro en hel halvtime til Claus Dalbys milde "ud-drysning" av blomsternavn på dansk.
Og så dukker det jo opp noen "må ha", da. Noen nye, og noen som bare har blitt glemt eller fortrengt.
Akeleien Black Barlow kommer jeg på hver gang jeg ser den. Man kan jo ikke leve uten, egentlig? Nattfiol står i gamle hager rundt om her, og den kommer jeg også på at jeg egentlig må ha, hver gang jeg ser den. Et nytt og hittil ukjent "must" er estisk slangehvitløk, Allium sativum var. ophioscorodon, utrolig kul greie! Ligner i grunnen litt på bendelløk, men med snabel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar