lørdag 14. januar 2012

Ny dille?

Vinduskarmene er fulle av - stort sett - pellis og noen få clivia. Og noen krydderplanter som såvidt orker å overleve vinteren i den tørre varme stuelufta.
Men nå spørs det om ikke jeg har fått "sådd" en ny dille, nemlig bonsai av chili! Synes denne siden var utrolig fascinerende - og ikke spesielt plasskrevende. Og - spiselig.
Men kjenner nå likevel at det kan bli vanskelig å hive ut både First Yellow og gul clivia, og ... og ... og...

Cliviaene vil vel forsåvidt trives på jobb? Hmmm...

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset.
    Dette så jo veldig morsomt ut. Tror jeg og må prøve det. Hadde jo mange chiliplanter i fjor, men tenkte ikke så langt når høsten kom. Nå er jeg mest spent på om mine to avokadofrø vil spire til våren.
    Håper vi får en strålende sommer i år. I fjor ble hageprosjektet mitt ikke så bra.
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Du verden! Det var litt av en overraskelse! Chilibonsai hadde aldri falt meg inn med mindre du hadde "dunket" det inn i hodet mitt via dette innlegget :) Kanskje det likevel er en framtid for mine nesten mannshøye, skranglete og lite severdige chilibusker? :)
    God helg!

    SvarSlett