lørdag 13. oktober 2012

Litt om senn

Det skjer ikke allverdens på noen front for tida, og i hagen er det tømming av potter med tilhørende pottevask som har øverste og eneste prioritering med denne utidige ryggen høsten presenterte meg for.

Vel, ikke helt - jeg plukker jo litt frø, og følte meg veldig rik da jeg og gubben fant spansk kjørvel-frø på Myren her om dagen. Etter intens innsats på husarbeidsfronten fant vi ut at vi fortjente lunsj i det fri sist jeg hadde fridag, og dermed pakket vi matpakker, ullteppe og soppkurv. Nå var ikke Myren gård et sted hvor det fosset av sopp - sant og si var det heller magert... Men landskapet under de store trærne er så utrolig deilig - og osteskivene smakte fantastisk sammen med utsikt til Blindleia og dykkende skarv i sola. Virkelig vitamininnsprøytning!

På hjemmebane blir det bra med frø på persillefronten, og jeg har høstet blomsterert (kanskje matucana - i alle fall noe tofarget) og blomkarse. OG - ikke å forglemme - hablitzia. Siden jeg er med i en egen Facebook-gruppe for Hablitzia tamnoides, føler jeg meg litt forpliktet til å få plukket frø på disse.
Jeg håper å få overvintret en georgineknoll fra en venninnes mor; en navnløs, rosa kaktusgeorgine - den har vært vakker og trofast selv i denne våte sommeren. Kan den bo i kjøleskapet? Papirpose med sand? Forslag mottas med takk! (Har ingen frostfri kjeller).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar