onsdag 13. mars 2013

Såliste 13.3.13


Såliste 13.3.13
Origanum samothrake, würzoregano. Har ikke fått helt dreis på disse tidligere, men prøver igjen.
Koriander, egne frø fra 2011. Kan ikke få nok koriander, så lenge man lager guacamole til taco ukentlig. J
Salvie, uvisst hvilken
Diplotaxis tenuifolia – takk til Stephen i Grønnsaksklubben!
Ett eneste frø av Green grape – jeg som var så sikker på at jeg hadde en hel pose av disse!?
Fire frø Golden sunrise tomat – hvor har jeg denne fra, tro?
Fem frø av ”biff fra butikk” – med håp om en varmere sommer enn i fjor!
I samme runde har jeg offisielt gitt opp georgine nana og freesia laxa, bortsett fra en potte for hver. Har sådd dagens i resten av pottene til disse, siden undervanningsbrettet de står i passer så bra for ekstralysene jeg kjøpte på Blomstertunet.
Flirer litt av meg selv som ”nesten ikke sår tomat” – bare ti stk, mens gubben er hjemmefra… Vi ble enige om å ikke ha tomater i år, men jeg har taklet den tanken veldig dårlig. Det er jo mitt bidrag til andres verandaer i vår familie… (Som om dét redder verden?)
Ellers kan jeg rapportere at purre og sjalottløk har det bra. Én Pulsatilla vernalis strutter, mens en annen spire kom opp i går og nå har fått eget sted å bo. MED lystilgang, ikke under naboplantens mange blader!
Ompotting av chili står for tur litt senere i dag, nå skal her lages lasagne. Fra bunnen av, i alle fall nesten! Gleder meg til middag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar