mandag 2. juni 2014

En hel blomsterfestival!

I helgen har min kjære og jeg vært på 50-årsdag i Danmark, og søndagen ville vi bruke i en besøkshage av ett eller annet slag. Valget falt på Bangsbo botaniske have, der det viste seg å være blomsterfestival! Jeg er ikke kjempeimponert over hjemmesidene, men hagen var veldig flott, og vi rakk bare litt av den siden festivalen tok over showet.
Det var mildest talt vanskelig å ikke gå amok i bodene, men holde seg til max 5 potteplanter slik importreglene krever, men da jeg fant en egen stand med Frøsamlerne, gikk det likevel.  :-)
Dessverre pådro jeg meg halsbetennelse på vei hjem, så utplanting vil ta litt tid. Sitter med ull og skjerf til tross for 30 grader i stua og 34 i sola ute.
Men ganske happy for å ha funnet en grønn, kantkruset sareptasennep som helst skal såes i august! Og aller mest fornøyd med at det var en del frø gubben også "bare måtte ha"! Tror han har blitt litt bitt av basillen! De som kjenner ham blir neppe forbauset over å høre at det gjaldt tomatsorter - de skal nok innlemmes i enn eller annen matrett, kjenner jeg ham rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar