fredag 16. januar 2009

Tre gode dager

Nå har lyset gått igjen i toppetasjen her. Men jeg hadde tre gode dager, og har i alle fall fått sovepiller. Så det var et godt hvileskjær.

Harryfords blogg har det vært en imponerende oppvisning i gjenbruk. Og da kom jeg på en annen gjenbrukshistorie jeg fikk lyst å fortelle:
Til bryllupet for snart 15 år siden fikk vi et "penservise" med rosa, svart og lysegrønn kantdekor, samt gullkant. Det var ikke HELT vår stil. Men vi fikk det fra svigermors yndlingsbror, og har tatt det fram ved alle anledninger. Helt til for noen år siden, da svigermor selv sa: "Jeg har aldri skjønt hvorfor dere ikke byttet det serviset!"
Vel, det ble nå like fullt stående et par år til, men nå har det kommet en gjenbruksbutikk her i Vågsbygd, og en dag i senhøstes kjørte vi rubbel og bit dit.
Så sitter jeg hos Ellea, som bor like ved Gjenbruk, og beundrer det nye drivhuset hennes, lysekrona, de nye terrakottapottene og alle de søte, blomstrete underskålene hun hadde. Mange av dem underlig kjente, skulle det vise seg... Vi måtte jo bare le!

1 kommentar:

  1. Den der var festlig! Jeg har humret og ledd masse etterpå også:-)

    SvarSlett