fredag 16. oktober 2009

Haging på tampen

Full fart en time før jobb, med hjelp fra min kjære:
  • Pileflettetre ut av glassert potte og over i plast. (Først tømme plastpotta for ca 40 kg sand...)
  • Myntene fra Juni, samme manøver.
  • Diverse småpotter fra diverse steder satt pent i nok en soppkurv fra butikken. Utrolig greie, om ikke så lekre, de sopptraua.
  • Uglassert terrakottaurne tømt for jord og befridd for svært slapp blomkarsespaghetti. Det er få planter som dør mer tydelig og ulekkert enn blomkarse når frosten kommer :-(
  • Diverse småpotter fylt med leca og jord, klare til en dag jeg får klippet ned pellisene jeg fikk reddet inn her om dagen.

Nå er det snart tomt på patioen, der snøen kommer til å havne. Hvilket får meg til å spekulere på om buene jeg kjøpte (men ikke har fått satt opp) egentlig bør omkranse den? Hmmm.

3 kommentarer:

  1. Jøss.. fremdeles like aktiv ser jeg! Jeg får bar SÅ dårlig samvittighet. Hrmffff....

    Beat for beat.. kjære deg... ikke si det offentlig. Ha-ha!!!

    SvarSlett
  2. Like aktiv var vel å dra den litt langt? Det er lang tid mellom hage-taggene her i bloggen, føles det som.
    Men fint at noen er imponert! Me like!
    ;-)
    Når det gjelder Beat for Beat, så er jeg en uoppdragen rølpebibliotekar som elsker å trampe i finkulturelle klaverer i full trass.
    Jeg skulle nok ha hørt på den lett arrogante læreren som i løpet av de første ukene på bibliotekhøgskolen fortalte oss hvem som _burde_ være der og _ikke_.
    Nå har jeg til og med droppa Facebook-medlemsskapet i Cinemateket, etter å ha innsett at jeg faktisk, uten å skamme meg nevneverdig, foretrekker romantiske komedier framfor obskure eksperimentelle greier.
    ;-)

    SvarSlett
  3. En måned har forsvunnet i sykdom, og nå lurer jeg bare på hva jeg mente med småpotter som er klare for pellis? Jeg vet ikke om noen? For de som står her inne nå må ha rotet seg for mer enn en måned siden, de skyter jo?
    Muuulig, at noen småløk vesla fant oppå jorda etter en regnskur fikk de pottene? Sukk. Eller, nei, ikke sukke, bare være fornøyd med at løkene sikkert har det bra. Og så får jeg prøve å finne pottene. Kanskje ved sandkassa?

    SvarSlett