onsdag 7. oktober 2009

Hobbybøker

For mange år siden hadde jeg en utrolig kreativ bibliotek-kunde. Hun drev øyensynlig med alt mulig av hobbyer ut fra hva hun lånte - og jeg visste at hun også hadde drøssevis av unger der hun var aktivt med på fritiden. Dessuten hadde hun jobb, og mannens jobb krevde også en del av henne.

Vi ble etterhvert gode venner, og en dag vi sludret over disken, kommenterte jeg denne enorme hobby-iveren hennes. Åh, nei da! svarte hun leende. Hobbyen min er å drømme meg bort med hobbybøker. Jeg løfter verken nål eller limtube! Hun fortsatte å låne stabler med hobbybøker, og blunket litt til meg hver gang.
I går ettermiddag tenkte jeg på henne da jeg lå henslengt på sofaen etter jobben og koste meg med Smykker og smykkeesker, og Smykker - lag dem selv. Det er lov å drømme, og det er faktisk lov å BARE drømme, også!
Selv om det siste kan bli vanskelig når jeg nå googlet bøkene og tilfeldigvis fant Perlenettet... Noen som har erfaring med dem?

2 kommentarer:

  1. Den dama kunne vært meg! Jeg leser gjerne i hobbybøker, men jeg hobbyerer fint lite :-)

    Så som du forstår; jeg har ikke erfaring med Perlenettet.

    SvarSlett
  2. Bør nok holde meg unna dem, jeg også!
    I dag har jeg byttet hylle, så i kveld skal jeg kose meg med festlige ideer til borddekking...
    ;-)
    Ganske deilig, denne hobbyen!

    SvarSlett