søndag 13. november 2011

Skoghage og bedre planer

Jeg har lest masse om skoghager i det siste, og kommer etterhvert fram til at noe kan adopteres, men ikke i særlig tett skala. For her er det lite sol i utgangspunktet, og da funker det ikke spesielt bra med for mange trær hvis noe som helst skal trives.
Vi vil jo gjerne ha en god del spiselig, gjerne grønnsaker. Men langt de fleste grønnsaker vil ha 7 timers sol, og det tror jeg bare verandaen har? (Og der vil jeg jo ha det frodig, men ikke skog, tross alt.)

Så nå har jeg begynt å se på om vi kan ha sopp i den mørkeste skyggen. Aller helst kantarell, men da ser det ut for at jeg må PLANTE eik, og det er jeg "noe" skeptisk til. Eik er allerede det verste "ugresset" i hagen, og må lukes med motorsag. De som skal sages står dessverre ikke der jeg kan komme til for å gå "sopptur", og soppen vil ha levende eik. Må jobbe litt mer med dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar