søndag 31. mars 2013

Pottemangel allerede? Litt flere frø i jord. Leselyst.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette har gått til? Eller, hvis jeg tenker meg litt om, skjønner jeg vel forsåvidt det: Jeg har brukt ganske mange store potter til vintersåing. Derfor står jeg nå med et tvilsomt utvalg av mellomstore potter til chilienes første ompotting. Dessuten var jeg så snill å gi fra meg noe MED potteskjulere i fjor, og nå håper jeg inderlig Plantasjen fremdeles har samme slaget i assorterte størrelser.

I dag har følgende gått rett ut under plast: Pionvalmue, reseda, gilia, ringblomst og et par jeg ikke husker i farten. En Bolivian rainbow-chili fikk nytt hjem i går, og tre andre fikk hver sin potte i dag. Fløyelsrød pellis har bitt "slaktet" til avlegging, og planlegges å pryde bodveggen i år som i fjor og forfjor.
Noen tagetesfrø fikk bo inne - disse har jeg tatt med meg fra Gud-vet-hvor, og kanskje i forfjor. Litt spent på spireprosenten der...
Månedslavatera fra 2011 har utmerket spireprosent, forøvrig. Spørs om ikke jeg bør prikle litt, hvor tett kan disse stå?

Påska flyter forøvrig av gårde i deilig, rolig tempo, med litt rusleturer, kaffe på stranda - dagens friskeste innslag..., lesing, og litt husarbeid ellers. Vi spiller kort med Vesla, hun er et råskinn på 500, som her i huset gjerne forkortes til 250. Det pleier å gi ca tre runder, og holder for både liten og stor.

Litteraturen er like "lite litterær" som vanlig: Fra triggerord til hashtag, (fag - skal på kurs. Høyst lesverdig, btw.), og En reise i vannets fremtid (kos - skjønt den er nærmest en grøsser, men i alle fall ikke jobb-relatert for meg. Kjempespennende og tankevekkende.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar