lørdag 31. juli 2010

Så nå?

Satt og så på et hageprogram i går kveld, der de feiet snø av feldsalat og purre. Såvidt jeg skjønte, skulle den salaten såes nå.
Guttungen syntes det hørtes spennende ut med en salat fra Romerriket, han er jo litt hekta på dataspillet "Rome".
Men så var det valgets kval på purrefronten, da... Det var jo ikke bare én purresort... Legg gjerne igjen en vurdering om du har vært borti en eller fler av disse?

Feldsalat hadde Runåberg to av, så da tok jeg begge, i beste Ole Brumm-stil. Ellers hadde de en egen oversikt over sommer- og høstsådd, og der var det jo flere tips som jeg ikke trenger å gå særlig langt for å finne frø av!
Og så måtte jeg ha med solsikkefrø til spiring, det er de aller beste spirene!

2 kommentarer:

  1. det er kjekt å skulle høste til sent på vinteren. Husker jeg alltid synes det var sært å gå ut og klippe persille når det lå 10 cm snø ute på tidligvinter. løfte på snøen og under sto persillen like fin :)

    SvarSlett
  2. Her kan jeg snart høste persille med ljå... Både flat og krus. Men det er helt fint, tørker unna en del, og fråtser i persillesmør...
    Men nå skal jeg la noe stå, så har jeg til vinteren, så flott!

    SvarSlett