mandag 13. juni 2011

Skurevær

Det har vært et fabelaktig vær for å skure veranda i dag. Skyllingen har mer eller mindre gjort seg selv, kan man si.
Så etter å ha funnet på det utroligste for å utsette prosjektet, (inkludert rydding av barnerom...) tok jeg meg selv i nakken, og fikk tatt en god porsjon. 1/4 er oljet ferdig fra tidligere i uka, nå fikk jeg tatt trappa og 1/4 til, tenker jeg.
Dekket til kompostbingen som stod under, vet ikke helt hvor sunt det er med terrassevaskemiddel i jord jeg har tiltenkt matplanter?

Ellers var et par snupper rundt og fastslo at nå er det like før markjordbærene er ordentlig modne. De må fremdeles minnes på at det er best å vente til de er HELT røde...
Halvrød i dag er bedre enn i storebrors mage i morgen!

Jeg har også fått fastslått at det ikke er stor fare for å blande gjerdesolhatt og jordskokk - simpelthen fordi bare skokkene har skokker... RØDME! Om de bør hyppes for å gi større avling, vet jeg fremdeles ikke, bare at de _kan_ hyppes for å unngå ugress. Tror jeg rett og slett tester med og uten ekstra jord, og ser hva som gir mest skokker.

Akeleiene fra Mete er utrolig flotte nå! Tusen takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar