torsdag 16. juni 2011

Solsikker

I år ble solsikkene forhåndssådd, for i fjor ble de sneglespist i det de stakk opp kimbladene. Nå hadde de nådd grei høyde for utplanting, men ledig plass??? Har slett ikke fått opparbeidet de nye bedene jeg hadde planlagt, det har vært mer må-ting som har fått fokus denne måneden når min kjære har vært sensor...
:-(
Så solsikkene endte opp litt her og der. Et par av dem kan i beste fall komme til å skinne mellom dyprøde roser av type Santana og "svarte" stokkroser. Om alt kunne tenke seg å blomstre samtidig. Så det blir spennende! Og et par andre kan blande seg inn i en mengde riddersporer. Håper de riddersporene er så mørke som jeg husker dem, vel er jeg glad i knall, men "Svenska flaggan" kan bli litt i overkant i bedet.
Jeg glemte å vanne de nyplantede, men det har overgartneren tatt seg av, i friskt monn!
Og jeg som nettopp oljet 2. strøk på en bit av verandaen... Sjekke værmelding før man gjør sånt, kanskje?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar