onsdag 20. januar 2010

Året som var

Det er flere som har skrevet "årsoppgjør" Her er et lite bidrag fra meg:

Det beste med året som var, var i grunnen at jeg greide å beholde hagegleden.
Eller kanskje at jeg i alle fall nesten har greid å senke blogg-ambisjonene, men likevel er litt online.
Nei, det aller beste var nye hagevenner, både virtuelle og i besøksavstand.
Det var heller ikke så verst med litt påfyll i tålmodighetskrukka... Jeg har lært veldig mye om prioritering og planlegging. Og jeg har lært å be om hjelp.

Og så har vi brukt hengekøyene. Ganske flittig, faktisk. Særlig i deilige juni. Men med en liten dyne gikk det an når det var oppholds resten av sommeren også!

Og av plantene?
Vakre ministemor Yesterday-Today-Tomorrow, som jeg fikk av Ellea, var helt utrolig. Blomstret fremdeles i november!
Tomatene Hundreds-and-thousands og Tiny Tim fikk jeg også av Ellea, tror jeg? Vi hadde elleville mengder tomat av to planter! De stod i minidrivhus fra Biltema, og de minidrivhusene var også et av årets høydepunkt!
Arabian night-georginen jeg fikk av Juni, var vakker helt til frosten kom.

Årets pellis var en som er skiltet med Sport of Solferino. Hver gang den ble truffet av en fotball, ble det ny avlegger og bedre forgrening.

Jeg fikk plantet og ordnet bringebærene, dét er jeg godt fornøyd med.
Helårsvarme i boden ble det ikke noe av, og med den sprengkulda var det sikkert like greit!

3 kommentarer:

  1. Alt tatt i betraktning så ble året bra, synes jeg å lese - og jeg koser meg over at du er på "bloggern" igjen!

    SvarSlett
  2. Jeg også, Harryford. Men nå skal jeg passe på å holde måten!

    SvarSlett
  3. Mitt fjor år kan oppsummeres slik:
    Det beste var privatlivet, det verste var arbeidslivet. ;) Glad sistnevnte er på bedringens vei.

    SvarSlett