mandag 15. mars 2010

Dagens sådd

Prydverdien av å være hagegal på denne tida er minimal, synes jeg. Jord- og lecasekk i gangen, dusjkabinettet full av potter (men vi har badekar med dusj også, altså...), og som før nevnt et nyanskaffet drivhusstativ med to lysrør som skillevegg mellom spisestue og stue. Hmm.

Siden ryggen ikke liker vind-været, eller kanskje furter pga kommende tider, har noen frø blitt stående i vann hele helga, stakkar.

Men nå er det jord på:

Lilium martagon Alba (takk til Oddvar, antakelig frøboksen 2008)
Alchemilla mollis (mistenker Harryford på frøbyttecafé for et par år siden her?)
Begge disse pottene skal ut til stratifisering, har jeg skjønt. Nå eller om et par uker?
Dianthus Chianti - fra Turbolotte?
Gul cherrytomat fra Green Garden, 318B heter den kanskje? Må nok i et av minidrivhusene.
Jordbærmais. Og hvor skal jeg nå ha MAIS??? Men jeg vet den skal i klynge, i alle fall.
Druebladet duftpellis, og en pellis til som jeg har fått for meg heter Sparkling, men som etter litt googling har blitt navnløs.
Hvorfor jeg gidder å SÅ pellis i stedet for å bytte stiklinger, det er jeg litt usikker på. Men har jo ikke så mange å bytte med, da. Og så har jeg plukket frøene selv, og jeg kan jo ikke gi dem bort når jeg ikke vet navnene? Og man KASTER jo ikke frø?

I dag fikk jammen pellis-stiklingene vann, også. Ska'kke klage!

3 kommentarer:

  1. Jepp, den er fra meg tror jeg. Lekker liten sak det der
    Kult stativ. Respekt!

    SvarSlett
  2. Takk, det er jo ikke helt drivhusnivå, da, men det er et godt kompromiss for meg, og bidro til et bedre hage-humør!
    Nå skal jeg bare lime inn denne lenka, om martagonliljer, sånn i tilfelle jeg får lyst å rydde bort potta etter bare noen få år...
    http://www.hagegal.no/hagefora/viewtopic.php?f=46&t=32541&p=374174&hilit=martagonfr%C3%B8#p374174

    SvarSlett
  3. Note to self: Kanskje heter den Sparkles, den pellisen...

    SvarSlett