lørdag 13. mars 2010

Det SPIIIRER?! Allerede?

Men alvorlig talt, jeg sådde nå på onsdag, og i dag stikker det opp både salvie og salatbasilikum?
Jeg klager ikke, for all del! (GLIIIS!!!)

Ellers har jeg fått tak i potter og leca, alt jeg har av leca fra før er fremdeles særdeles nedsnødd. Og gudene vet hvor. Så i morgen skal noen pelliser få større potte og mer jord!

En gul cherrytomat-frøpose ble med hjem fra Blomstertunet. Men det var gubben sin skyld...
;-) Og et fat med søte narsisser da jeg fikk tak i pottene. Jeg bare måtte ha "noe løkplantete" å se på, her om dagen. Løkbedet mitt er der all brøytesnøen ligger...

Nå skal veslepjuska og jeg fortsette å pynte forsythiagrener, sier hun. Det blir tidlig påske i heimen. Hva gjør man ikke for å muntre opp en febersyk unge som brister i krampegråt over at kirsebærblomsten på fastelavnsriset har visnet...

4 kommentarer:

  1. JA, godt lys og varme gjør underverker :-)

    Forstår godt veslepjuska som vil pynte litt, blir glad av farger vet du

    SvarSlett
  2. Her og - det spirer her hos meg også. Det kjennes utrolig godt:)))

    SvarSlett
  3. Det ble MØE farger, ja...
    Dere ser meg neppe i Bonytt i år heller, for å si det slik. Men kvisten tar i alle fall blikket bort fra drivhus-stativet...
    ;-)

    SvarSlett
  4. Må bare få med hva påskeliljene heter: Yellow Cheerfulness! Bare navnet er jo til å bli glad av!

    SvarSlett