torsdag 18. mars 2010

Martagonliljer og anisodontea

Først den gode nyheten: Anisodonteaen som en gjeng av oss hagegale fikk frø av tidlig i høst spirer! Jeg har sådd i 12 potter, det kan jo bli en hel hekk med fullt tilslag... Lurer på hvor gammel busken jeg fikk frøene fra var? Hallo der uti Søgne?!
Ser allerede pottene for meg i vinkel hos jordbærkanten på patioen... ;-) Bare de ikke kommer i konflikt med mine like imaginære rosebuer... LOL! Jeg elsker å leve i drømmetiden!
Googlet litt på den, den trives tørt og påstås å være vinterherdig i StorBrittannia. Hmm... Det finnes i alle fall fem ulike, så det blir spennende å se hva jeg har! Stuekatost på dansk borger jo ikke for noen herdighet å snakke om, når jeg tenker meg om.

Så den ikke fullt så gode for en utålmodig sjel: Det tar lang tid før martagonliljefrø spirer, og enda lenger før det kommer blomster!
5-7 år, faktisk! Men hvite martagoner er vel verdt å vente på, så det får gå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar