onsdag 12. mai 2010

Akvariet

Må bare få sagt det, akvarium er dyrt!
I dag har jeg kjøpt to lysrør og en testpakke; 599,- takk. Akvariet kan godt være billig, når lysrørene er så sære at de må bestilles fra Kina! Sukk! Handle nært?

Men jeg har i alle fall knekt "plante-spise-koden". Det første året spiste jo fiskene opp plantene i tur og orden. Så fant jeg ut at hvis jeg planter mange NOK planter, så vil de rekke å regenerere etter beiting. Dermed kjøpte jeg planter for en liten formue. Nå er akvariet mye grønnere, fisken litt vanskeligere å se, men at de trives bedre er tydelig. De får jo unger... og det er jo økonomisk sett en fordel, også.
;-)
En av ungene som kom i høst, har omsider fått sverd på halen, så dermed har vi to hanner. Han kurtiserer både sin mor og sine søstre, sin far opp ad dage, mao. Faren gjør seg jo lekker for alt som svømmer rundt inni der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar