søndag 9. mai 2010

Trafikkfare - magnoliablomstring!

Voiebyen har opptil flere fantastiske magnoliaer, nå. Øverst i Korvettveien, midt nedi samme vei bakom et prydkirsebærtre, og litt oppi Skuteveien.
Det er bare å ta på spasérskoene, og det gjorde veslemor og jeg i dag, da vi fulgte mormor hjem!
Vesla skal være duskebærer for korpset, så vi har bestemt at vi skal øve på å gå langt den uka som kommer! Det blir nok noen turer innom besteforeldrene og dermed forbi magnoliaene!

Apropos magnolia:
Jeg har vannet lille M. Susan i dag, men begynner å engste meg for at hun slett ikke vil. Skuddene har ikke rørt seg den siste måneden... I dag har hun fått vann, det kan jo hjelpe...

Ellers har jeg herdet pellis og litt annet smårusk, tatt noen stiklinger (en eller annen englepellis), noen andre stiklinger har fått større potter (bl.a. Shropshire Lad, takk til Ellea), en rose er klippet ned, og litt ugress er borte. Men der gjenstår det en smule, må jeg innrømme.
Litt rengjøring måtte til når pellisene var på verandatur, de drysser fælt!

To riddersporer kom på plass i bedet ved inngangen, takk til Kristin, en gang igjen!

Og sist, men ikke minst, Veslemor har sørget for den første rabarbrasuppa! Nam!

2 kommentarer:

  1. Magnolia i blomst er noe av det vakreste som finnes.
    Merkelig så mye som er det vakreste som finnes forresten, jeg kunne ramse opp en hel haug med "vakreste som finns":)

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant?
    -Du e' det fiinaste jag veeet, tralalalaala laa la la laaaa

    SvarSlett