mandag 4. juli 2011

Fikk tatt det...

Jeg har noen bekjente som av og til forteller hverandre at til helga skal de få "tatt" hagen. For meg som lurer meg ut i hagen nær sagt uansett vær, er den måten å omtale hagearbeid på lett forvirrende. Det er forsåvidt begrepet hageARBEID også... Hage er jo kos og pusling!

Men etter en god halvannen time i dag hadde jeg endelig fått TATT urtebedet.
;-)
Det kjente jeg at jeg nok hadde grudd meg til, og utsatt lenger enn godt var. (Å luke så markjordbærene skvetter rundt ørene er jo brutalt, men jeg visste ikke at det var noen bær der inne i bregnene, eller inne i den gule valmuesøstertua eller i løvetannen eller gresset. En fotball fant jeg også...)

Nå høres det jo ut som jeg har et ENORMT bed, men det er vel ikke stort mer enn en kvadrat - kanskje halvannen. To piletrær gikk også med i lukinga, forresten! Det var nok på tide at jeg fikk tatt elendigheta, ja!LOL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar