søndag 17. juli 2011

Spennende om koriander

Plutselig var det finvær, og dermed sprang jeg ut i hagen. Satte 6 pellis-stiklinger, sådde 12 rabarbrafrø, lukte litt og klippet inn en brukket peace-rose. Den minner meg sånn om pappa.
Der ute har forøvrig korianderen plutselig vokst en "halvmeter", og trenger å høstes umiddelbart hvis den ikke skal gå i blomst. Og det var jo ikke meningen, det er "salsa verde" som er målet, men det må såvidt meg bekjent lages ferskt. Så nå googler jeg igjen da, og finner det meste som er verdt å vite om koriander, - blant annet at den er avgiftende, men ingen tips om frysing eller hermetisering eller ... SUKK! Det må da være mulig?

Googler litt videre, og finner en tråd på islam.no: Den kan fryses til nødbruk. Regner med husmødre / kokker fra øst er proffer på dette, så dem stoler jeg på! Ut i hagen med saksa.  :-)
Og ut over det var jeg dypt fascinert over sitatene de ulike forumdeltakerne der bruker, vil ikke tro det er så ofte Arnulf Øverland og Ibn Ata'illah dukker opp i samme tråd - om mat?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar