søndag 4. mars 2012

Frømodus og Plantasjen-tur

I går fikk jeg satt opp overlysstativet i stua. Det "mest nødvendige" kom i vann, og i dag har det kommet i jord.
Tomatene Green grape, Great White og den litt mer obskure "biff av noe slag".
Anisodontea, tvistebladløk og malabarspinat.
Nå har jeg akkurat oppdaget at jeg hadde en gul tomat også, så den får komme i jord i morgen, sammen med pipeløk og morbær.

Såjord var jeg helt tom for, og jordsekkene er plutselig under snø igjen, så jeg "måtte" finne meg et hagesenter.
Fikk rasket med meg nye pyntepotter til clivia-gjengen, men har ingen plastpotter i passe størrelse, arg! Diverse stiklinger fra i fjor bor i dem ute, oppdaget jeg. De kan ikke plantes ut før plassen deres har blitt noen hakk klarere.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle gå TOM for store plastpotter?!?!?!

Et par ekstra pyntepotter av et mønster jeg hadde fra før fikk også bli med hjem. Og litt annet småtteri. Jeg klarte å styre unna både frø, stiklinger og knoller, MÅ ha fokus på å få opp strukturelementer, skal bare så "det mest nødvendige" i år. Og ta stiklinger av "de viktigste" pellisene.
:-)
Og så har jeg vel strengt tatt frø nok til flere hager i flere år framover. Lurer for eksempel på hvor morbærtrærne skal få spre sine kroner? LOL!

2 kommentarer:

  1. Hehe, Anita! Ingen nye frø i år?!? Da er du sannelig god! Jeg har handlet frø i bøtter og spann, sådd som en tulling (og så gikk det fløyten i utbyggingen...) og skal så igjen. Muligens i kveld?!?
    Hagetreff i går - Jorunn med kassevis av småplanter... Det er varmere på øya, tror jeg :-)
    Koselig å lese i bloggen din! Jeg har vært helt OFF siden oktober, tror jeg.. Må vel hive meg rundt igjen!

    SvarSlett
  2. Ingen nye frø på denne butikk-turen, nei. Men jeg har jo handlet litt tidligere, da. Men bare det mest nødvendige, he-he...
    Skal prikle chili i løpet av helga, skal du ha et par?
    (Se typer i et innlegg lenger ned, kjøpte sju slag...)

    SvarSlett