onsdag 14. mars 2012

Jordskokk i jorda

Litt planløs og forvirret i hagen i dag - hvor skal man begynne når "alt" skal gjøres...
Men i alle fall så fikk jeg tømt ei potte med trangbodd, overvintret jordskokk, (type ukjent) som nå er i en av pallekarmene. Masse tørre pinner stikker opp, i håp om å holde kattene i nabolaget unna den fristende nygravde "doen".
Hortensiaene fikk en stuss, jeg lar alltid blomstene sitte på ut over vinteren. Jeg bare elsker når de er fulle av rim! Men nå er de ikke såå sjarmerende lenger, så nå fikk de gå i komposten.
En ny tust med snøklokker kom på ny plass. De er langt, langt nedi, en del av disse løkene.
Gamlekomposten er nesten tømt - men fysioterapeuten min lurte på om ikke jeg burde hatt vett til å la være, og hun har nok et poeng. AU! I kveld blir det ingen heftigere trening en Qi Gong... :-(

Gubben ble satt til å kverne kvistkompost, han har bedt om å få konkrete oppgaver, så da er jo dét greit. En god del av den flisa han lagde, fikk lov til å dekke et heller fuktig område rundt kompostbingene. Det så virkelig renslig og friskt ut, litt sånn "nystrødd stall".

Siden jeg ikke skal ut og jobbe mer, blir det kanskje ENDELIG pottet om en chili eller tre? Det har vært på "to do"-lista i dagesvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar