lørdag 17. mars 2012

Kjedelig, men prektig

Alle vårhelger burde bare bestå av kaffe på terrassen, og småpusling i hagen. Men skal det bli hyggelig på terrassen, må den spyles. Og siden den gamle høytrykksspyleren sa takk for seg sist den var på utlån, hadde jeg bestemt meg for at første regnværsdag med fri var øremerket kjøp av en ny.
Sjekket best i test før jeg dro, men kjente i første butikk at jeg ikke gadd å leite i ørti butikker. Den vil ikke bli utslitt hos oss, så jeg gikk for en billigvariant. Men det var nok ikke så smart, det tok laaang tid, og bare små og smale striper ble lysnet for hver bevegelse. Og jeg har jo fått litt veranda å hanskes med. Så det spørs om ikke jeg rett og slett prøver å finne en bedre. For det er mye som gjenstår, selv om vesle frøken Snupp hjalp til.

Trampoline-ytterring og joggesko til to stod også på handlelista, og det var jeg godt fornøyd med at vi kom unna relativt rimelig. Fant akkurat samme modell treningssko som jeg nylig har slitt ut. :-)

5 kommentarer:

  1. Kaffe på trassen høres kos ut, men været innbyr ikke akkurat til slike sysler nå om dagen. Håper det blir bedre og varmere snart.
    Rabarbraen som jeg fikk av deg i fjor har begynt å røre på seg. Jeg var så spent på om den hadde overlevd i potten sin og det har den sannelig. Men jeg kan ikke huske hva den het - kan du hjelpe?

    SvarSlett
  2. "Det spirer i frøpottene til Glaskins perpetual-rabarbra" skrev jeg visst 25/4 i fjor. Da regner jeg med at det er en av de jeg har gitt bort? Jeg fant ei potte her også, som har overlevd. Det betyr antakelig at noen andre potter, som var like, kanskje inneholder det samme? :-) Og at jeg må la være å så noe nytt i dem...

    SvarSlett
  3. Heldigvis elsker gubben høytrykksspylere! Hva er det med spyling og menn? Han kan holde på en hel dag =)
    Ikke misforstå, jeg er utrolig takknemlig for det, jeg, he-he!
    Vi skulle også hatt oss ny polstring rundt trampolinen, de slites jo så fort ut!

    SvarSlett
  4. Skulle kanskje hatt meg en prat med han gubben? Har han en favorittspyler?

    SvarSlett