torsdag 21. juni 2012

Japansk sodaurt

Det kan neppe bli noen stor avling når jeg er såååå sent ute med å så, men i dag kom omsider frø av japansk sodaurt i jord. Den fikk stå oppe på verandaen, siden den skulle like å ha det varmt.
Jeg sådde litt tettere enn oppgitt på pakka, så kan jeg luke smaksprøver etterhvert. :-)

Ellers er vi omsider ferdige med husmaling, og i dag kom trappe-pellisene på plass. Jeg er fremdeles godt fornøyd med alle de utrendy, blå pottene mine. De matcher laksefargen på favorittpellisene alldeles utmerket i år også!
Ellers rakk jeg bare en rydderunde før regnværet som er meldt. Helga går med til familiesysler, så hage blir det neppe før tidligst søndag ettermiddag igjen.

Min kjære hadde fått lempet ut enda et par tomater mens jeg var på jobb, så nå er det ikke flere plast-drivhus igjen. Men tomt for tomatplanter inne er det ikke. Jeg gav bort et par her om dagen, har ikke hatt så lyst til å gi bort siden de fikk noe utøy ganske tidlig, men nå ser jo plantene ellers fornøyde ut, så nå tenkte jeg det var greit nok. De som står igjen nå, tror jeg havner i et blomsterbed. Har ikke store nok potteskjulere inne, og gidder ikke vanne morgen og kveld slik jeg gjør nå...

Chili Cheyenne har fått en skikkelig solgul og flott frukt! Og en som foreløpig er grønn. Har skrekkelig lyst til å høste den gule og smake. Medium styrke, sies det. Det holder nok lenge for meg. "Mennene mine" er litt barskere.
:-)

1 kommentar:

  1. Så det er notert:
    Cheyenne hadde nesten ikke sting i det hele tatt, men den er utrolig fin, og jeg har tatt frø like fullt.
    Sodaurten har ikke spirt hittil...

    SvarSlett