tirsdag 12. juni 2012

Pericallis Senetti

Nå har jeg hatt "må ha"-feber igjen. Denne gangen på grunn av en utrolig blå blomst. Jeg så den første gang på det lokale hagesenteret for noen uker siden, og har hatt tre runder innom der jeg har vurdert å ta den med. Men så var den litt dyr, og så måtte jeg være litt fornuftig, og så allierte jeg meg til slutt med mann og veslesnupp, og da først ble det handel. Men så var det plutselig diskusjon likevel, for det var jo en lilla variant også, og en hvit med blå tupper. Og det var ingen enighet i familien om hvilken som var vakrest.
Vi endte med to blå og en med blå tupper - det viste seg at de blå var mindre og billigere. Heldigvis for meg...
Neste gang skal jeg bare akseptere at må man, så må man. Det blir billigere at jeg faller for en plante og tar den med, enn at vi alle tre skal vurdere, synse og få viljen vår.
:-)
Og sånn forøvrig er det en trykkfeil ett eller annet sted. På navnelappen står det "senneti", mens Google ivrer for "senetti", som også er et registrert varemerke. Cineraria er også et navn som brukes, ser jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar