lørdag 9. juni 2012

Å snuble i sine egne blogg-poster :-}

I dag har jeg vært på IKEA - sammen med svært mange andre i møkkaværet, og planen min nå var å blogge litt om fangsten. For endelig fant jeg akkurat passe store vannkanner, og fine, så jeg kjøpte tre stk. som skal stå sammen med hawaiirosene og ha lunkent vann i seg. Og blabla, skulle jeg skrive, om alt det kjekke og greie.
Men så var jeg innom statistikken for bloggen min, og da oppdaget jeg tilfeldigvis at noen har lest at jeg for et par år siden spurte om blogging er miljøfiendtlig...
Så nå sitter jeg lett beskjemmet med de store fine papirposene mine, fulle av kjekke greier som jeg greide meg uten i går, og sikkert ville greid meg uten i morgen også.
Papirposene er veldig fine når man luker, da. Pleier å sette et par papirposer nederst i den organiske dunken, så blir den ikke så ekkel. Men det blir en litt hul unnskyldning for å shoppe, at man liker posen, liksom?
;-)

I Feldenkrais-tenkningen er det en formulering om at for å kunne endre seg, må man først bli bevisst om at det er et behov for endring. I mitt tilfelle må tydeligvis dette gjenoppdages gang på gang. Omtrent som dette her med hva man unner seg; god helse på sikt eller sjokolade nå med en gang...

2 kommentarer:

  1. He, he - du er jammen det god til å reflektere Anita. Kommer du en tur i Kolonihagen i morra? - veldig miljøvennlig altså!

    SvarSlett
  2. Åh, det hadde jeg likt, men i morgen har jeg ikke bil, bare en haug med barn...
    ;-)
    Det er ei snuppe som har hatt litt knute på tråden med noen venninner, og i morgen skal de feire at de har ryddet opp i misforståelsene, og er gode venner igjen!
    Er onsdag ettermiddag en mulighet for deg?

    SvarSlett